Tipco on Thaimaan suosituin mehu-brändi. Suomi oli harvoja maita Euroopassa, joihin Tipco-mehuja tuotiin.
Olimme alusta lähtien mukana tuonnin järjestämisessä auttaen Tipcon Suomen maahantuojaa (Miitcai Tmi) kaikissa tarvittavissa järjestelyissä.
Olemme muun muassa hoitaneet seuraavia tehtäviä:
• Maahantuonti-, tullaus- ja huolinta-asiat.
• Säädösten mukaiset pakkausmerkkinnät.
• Tilaukset tehtaalta, hintaneuvottelut, logistiikka- ja varastointijärjestelyt.
• Jälleenmyyntiverkoston rakentaminen ja kasvattaminen, asiakassuhteiden hoitaminen jälleenmyyjiin.
• Tuotteiden hinnoittelu ja toimitusehdot jälleenmyyjille.
• Markkinatutkimukset ja valikoimapäätösten avustaminen (esim. mitkä mehut ovat suomalaisten mieleen?).
• Markkinointimateriaalit.
• Promootiokonseptin suunnittelu ja toteutus, osallistuminen näytejakeluun ja menekinedistämiseen.
Tipco-täysmehuja myytiin muutaman vuoden ajan pääasiassa pääkaupunkiseudulla. Mehujen maku oli ylivoimainen kilpailijoihin verrattuna. Monet suomalaiset
rakastuivatkin näihin mehuihin. Myyntivolyymin kasvu oli parhaimmillaan yli 100% vuodessa, vaikka mehu olikin premium-hintainen. Lähin kilpailija oli Tropicana. Ongelmat uudessa tuotantolaitoksessa pakottivat Tipcon keskeyttämään toimitukset Eurooppaan.
|